Ushuaia, Buenos Aires en (bijna) Alphen aan den Rijn

29 april 2012 - Buenos Aires, Argentinië

Tja, de finale van mijn reis: in 6,5 maand van Quito helemaal naar de zuidelijkste stad ter wereld, Ushuaia! De afstand Ushuaia-Quito is 6.209 km, voornamelijk gereisd over land met de bus, een enkele keer met het vliegtuig en zo´n 1000 km met de ferry. Flink wat kilometertjes dus.

Ushuaia was ook weer prachtig. Een mooie plek om het Parque Nacional Tierra del Fuego te bezoeken, een boottocht over het Beagle kanaal te maken en wat wandelingen in de omgeving te ondernemen. Het enige nadeel was dat het wel koud was. ´s Nachts onder nul en overdag, afhankelijk of de zon scheen of niet, thermisch ondergoed en drie lagen eroverheen! Koud dus! Maar goed, er waren een paar hele mooie dagen met zon, en als je dan in het park loopt, met de besneeuwde bergen weerspiegeld in de meren, dan vergeet je de kou en kun je alleen maar genieten van al het moois daar. Als je dan ook nog opeens tegenover een vos staat, dan is het helemaal geweldig. Tijdens een wandeling in het Nationaal park Tierra del Fuego stond daar opeens een vos op mijn pad, of eigenlijk stond ik op zijn pad. Hij zocht duidelijk een manier om om mij heen te lopen en ging uiteindelijk door de bosjes om mij heen.Toen ik mij omdraaide stond hij daar, voorpoten op de rots naar mij te kijken. En ik naar hem natuurlijk. Prachtig!

En nu ben ik dan in Buenos Aires. Eerlijk gezegd is het een beetje een afknapper om na zoveel mooi natuurschoon weer in de stad te zijn. Buenos Aires zelf valt mij ook een beetje tegen. Er zijn wel een paar wijken de moeite waard om een bezoekje te brengen maar over het algemeen ben ik er niet zo enthousiast over. Zou dat  misschien komen omdat ik nu gewoon naar huis wil???

Vanavond staat er nog een tangoshow op het programma en morgen, de laatste volle dag hier, hoop ik een beetje te kunnen luieren in de zon. Het weer was tot nu toe ook niet om over naar huis te schrijven, dat doe ik dus ook maar niet!

Dinsdag vertrek ik hier op 16.40 uur naar Frankfurt en woensdag hoop ik om 14.15 uur op Schiphol te landen met vlucht LH0992 (Lufthansa).
Dit keer geen foto´s want de op computers hier in het hostel kan ik ze niet uploaden. Misschien morgen ergens in de stad, maar dat laat ik dan nog wel weten.

Groeten en TOT ZIENS!

1. Karin:
    30 april 2012
    Ik wens je alvast een hele goeie terugreis! Tjonge, het is toch best snel voorbij he zo'n half jaar? Maar het is zoals ze zeggen...gelukkig hebben we de foto's nog!! xxx Karin
  2. Judith Bierens:
    30 april 2012
    Een heel goeie terugreis gewenst, Marja. Ook wij zijn er helemaal op ingesteld dat je weer terugkomt. We vangen je wel op hoor als je heimwee krijgt naar Zuid-Amerika.

Hartelijke groeten, Judith
  3. Nelly:
    30 april 2012
    Ja je grote avontuur zit er nu toch echt bijna op, je zult nu toch wel moe maar voldaan zijn na het zien en beleven van zoveel moois!!
    Een hele goeie terugreis en gauw tot ziens,
    liefs Nelly en Henk
  4. Marianne:
    30 april 2012
    Tante!!! Ik wens je een hele goede terugreis toe en TOT GAUW! Volgende week Acda en de Munnick! Is ook leuk toch?
  5. Adriënne:
    1 mei 2012
    Ha Marja! Tjonge, wat is dat snel voorbij gegaan! Ik wens je een hele goeie terugreis en zie je volgende week...back in the rat race :) Lieve groet van je collega
  6. Mathijs & Saskia:
    1 mei 2012
    Marja, wat heb toch allemaal weer stoere dingen gedaan. Die gletsjer tochten op crampons durfde ik niet aan hoor. Leuk om herkenbare én ook weer nieuwe dingen te zien op die mooie foto's van je :)
    Goede reis en hopelijk tot snel! Ik kan je advies namelijk goed gebruiken bij het plannen van een reisje naar de Kilimanjaro!
    XXX Sas
  7. Dirk Boer:
    1 mei 2012
    Ja, welkom Marja in het harde leven van dit platte landje!
  8. Kate:
    3 mei 2012
    Welkom terug in dit koude kikker landje! Wel lekker groen door al het regen en lekker voorjaar. Zelf gisterenavond terug gekomen uit de UK dus hoop je binnenkort te zien. groetjes uit Alphen. Kate.